Som ett barn på julafton

Alltså måste börja med, vilken jäkla häst jag har! Körde ett galoppass på ängen, jobba på stora ytor, tempoväxlingar i form, avslutade även med att först galoppera henne på lång tygel och sen låta henne galoppera en raksträcka snabbt. Vilket både hon och jag tycker är skitkul. Efteråt droppade de svett från henne, märks att de va längesen vi körde kondition. Men hon tappade absolut ingen energi, trippade hem som om hon kunde köra 50 varv till. Eftersom hon inte varit sigsjälv på senaste tiden efter ryggskottet, så kan jag inte vara nöjdare. Hon fick en rejääl massage och strechade ett bra tag, gäsp. Min racerräka är tillbaka🌟 Ska försöka göra detta lite oftare just inför utesäsongen. Så galet bra träning!
Så nu står jag med en fräsh häst, en to go. Återbesök för Qing på onsdag, jag följer tyvär inte med. Håller alla tummar att han kan sluta på smärtstillande så vi kan komma igång nuu. Återkommer om det. På torsdag går jag bara en lektion i skolan, halv 4 ska vi till sharpman och prova ut sadel. Finally! Helgen blir nog rätt lugn, på fredag ska jag och familjen till Thea, en stallkompis, och käka middag. Hade tänkt att dra med mig Thea ut på en uteritt på lördag och kaanske försöka ta lite bilder. Så ganska lugn vecka men ändå mycket att göra!

Hur mysigt?! Perfekt tid att vara ute!


Träning | |
Upp